Tentang Kita

Daisypath Anniversary tickers

mengomel di pagi hari

Saturday, February 5, 2011

bonjour~pagi2 ni terasa nak membebel sekejap.huhu.tiba2 je terfikir kenapa orang suka cakap lain,buat lain?nak kata talam dua muka tak sampai hati pulak.tak pasti kenapa.tak percaya?

***

situasi 1:

X : aku suka habis kat yuna!
Y : oh ye ke?aku tak minat ah kat yuna tu..

tiba2 yuna lalu...

X : haa!!tu yuna!aku nak tangkap gambar dengan dia!
Y : haa?mana2??

**selesai bergambar**

X : kau kata kau tak minat yuna..apasal kau yang paling sibuk sangat nak diri sebelah dia?*dengan muka bengang*

situasi 2:

A : aku suka pakai style ni..memang bergaya la kan?
B :  tak suka laa..ni style bajet2 yuna..poyo je..
A : ooo..ye ke?ok..tatau nak cakap apa daa..

A pulang,bukak FB..nampak gambar2 B bergaya style2 yuna..

A : WTF?!

***

cukuplah 2 contoh tu..tak payah banyak2..setiap hari kita buat perkara macam ni tanpa kita sedar.depan kawan kita,kita cakap baik punya lentok.dalam blog kita perli2 diorang pulak kan?aku memang buat pada sesetengah waktu.at least aku mengaku.tak macam sesetengah manusia yang buat muka tak bersalah.eh..tak baik tau buat macam tu..buat orang meluat.

anda menilai orang lain daripada pelbagai segi..tengok dia pakai sopan tak,tengok dia punya bahasa,tengok pergaulan dia..anda menilai segalanya tentang dia.tapi pernah tak anda menilai diri sendiri?kalau anda kata sudah,memang sah tak habis muhasabah lagi ni.

macam ni la kan,kalau ye pun nak perli,tak payah la direct sangat.kalau orang tu faham alhamdulillah.kalau kau tak refer dia tapi dia yang terperasan dan terasa,nak buat macam mana la kan?siapa makan cili,dialah yang terasa pedasnya.kalau kau tak buat/cakap,takkan kau terasa,ye tak?

haa..baik punya aku perli,ada orang terasa tak?kalau ada orang terasa jugak aku tak tau la nak kata apa..punya discreet dan penuh sopan santun aku sampaikan.tak menyentuh mana2 pihak pun..kalau masih terasa mungkin anda pernah/selalu/sedang melakukannya?hehehe.

kesimpulannya,kita buat apa yang kita cakap.kita bertindak seperti apa yang kita canang2kan pada orang.cakap lain,buat lain.jangankan aku yang banyak muka ni ha..talam pun tak banyak muka macam kau!

nasihat aku untuk korang2 semua : lu pikirla sendiri!


Bandung Games'10



p/s: guna yuna sebagai contoh sebab tengah dengar lagu dia sambil typing..;P oh ya,aku memang suka kat dia.

p.p/s: aku PERNAH suka newboyz,aku masih suka hindustan,dan aku happy dengan tu semua.ada masalah?

4 pssstt:

nur khairunnisa mohd azuhar said...

xde masalah :)
sya suke industan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hehe

Lola MK said...

hahaha!!hidup hindustan!

ummufurqan said...

haa..kau yg duk seblah yuna tu..kau la orgnye kan?! hahaha..

~walk the talk~

Lola MK said...

ye!!mungkin sekali aku!!hahaha..x padan betul intonasi dan ayat aku.huhu..mgkin tiade siape sbnarnye..hehe..who knows?;P

 
bukan Greek Goddess. Design by Pocket