Tentang Kita

Daisypath Anniversary tickers

sendiri yang aku benci

Monday, March 29, 2010

There is a place in this world which no one else but you can fill.
Jigsha Desai 
i like to be alone.we all need some time to be alone.time for ourselves.masa bermuhasabah orang kata.masa untuk menilai perbuatan kita,amalan kita dan pencapaian kita.tak kisah la dari segi akademik ke..hidup ke..keluarga ke..cinta ke..hubungan dengan kawan2 ke..dan yang paling penting sekali amalan untuk bekalan ke Akhirat nanti. kali ni bukan nak cerita pasal yang last tuh.saya ni tak mahir lagi nak berbicara dan berbahas masalah.diri sendiri pun masih tenggelam timbul.masih berjalan,berlari.masih mencari.i AM learning. =) ok..hari ni nak cerita pasal S.E.N.D.I.R.I. bersendirian. berseorangan. keseorangan. alone macam lone ranger.hehe..


pada pendapat saya, ni pendapat saya la kan.pendapat awak, haa..itu yang kita tak tahu. pada saya, sendiri ada macam2 jenis sebenarnya. memang la orang cakap awak jalan sorang2, sendiri la tu. tinggal berasingan dari ibu ayah,sendiri jugak tu.makan kat bilik sorang2, sendiri tu.nanti awak mati, masuk kubur, kena soal..lagi sendiri nak jawab tu.hehe..TAPI..(ya..ada tapi di situ),tapi macam mana dengan orang yang tak tinggal sendiri, selalu je kat tempat yang penuh dengan orang tapi dia rasa yang dia masih bersendirian.


mungkin luaran kawan2 nampak dia bergelak tawa,bergumbira laksana esok balik Malaysia lagaknya (perumpamaan ini sesuai untuk pelajar Malaysia yang berada di negara Asia bermula huruf I ye tuan2 dan puan2).luar punya la gelak sakan, dalam hati dia siapa yang tahu.haa..Allah SWT je yang tahu tau.tau.tau.mungkin dia sedang bersedih akibat kehilangan kucing tersayang.atau mungkin sedang merindui ayam masak lemak cili padi air tangan ibunya.atau sedang mengenang duit JPA yang lambat lagi nak masuk.haih~ (-_-")


kesimpulannya, bila kita tengah dalam keramaian pun, perasaan sendiri tu boleh datang menjengah.tiba2 je rasa macam dah takde kawan dalam dunia ni dah.tiba2 rasa jauh je dari semua orang.tiba2 rasa semuanya tak kena.kita berusaha la macam2 sebab nak jaga hati semua orang,tapi orang tetap nak marah dan salah2 kan kita. lagi pula dah dekat2 nak exam ni..(tau pun.tak reti nak offline dan study ke siti??*ketuk kepala*).semua orang dah mula fikir hal sendiri.yaa~saya tahu awak nak exam.saya ni tak exam la pulak kan?


bila time2 macam ni, mula la orang nak tarik muka.bibir tu,susah betul nak nampak senyum.mata tu asyik nak menjeling je.sabar ye kawan2.sabar ye siti.sikit je lagi..da half way to degree..sabar2..saya bercakap bukan nak menuding jari.memang benda ni jadi di mana2.yang paling best sekali,saya pun macam tu.tak kata pun saya tak buat kan? haha ;P sesungguhnya,saya lebih mengenal diri saya daripada orang lain.sendiri mau ingat laa..


give a break to yourself


haa..kalau nak bersendiri atas sebab2 macam exam macam ni,saya memang suka.sebab saya jenis tak reti nak study group.memang tak paham la.rasa bengap yang amat macam tenuk pening kena lempang lima kali la kalau buat study group.lihat betapa lampinya saya.hoho.so saya suka belajar sendiri2 time nak exam camni.(sekali lagi,sila offline dan study siti~*piat telinga*) tapi,ramai jugak yang suka belajar sama2.cara masing2 la ye..


tapi kadang2,kita rasa sendiri yang teramat,walaupun kita berteman.walaupun tengah ramai2.rasa macam kena reject dengan semua orang,macam dah takde tempat untuk kita kat situ. kalau la sampai tahap tu sekali, korang kena ingat yang Bumi Allah ni luas..PASTI.MESTI. ada tempat untuk diri kita.and actually "they" who made you feel like you're not worthy,well actually they don't deserve you.tak kisah la as friend ke,as girlfriend/boyfrend ke..waima apa sekalipun..usah dilayan.buang masa je.kita bagi susu, dia balas tuba.kau campak je ular kat dia, biar kena patuk, mati sebab bisa.(AMARAN:ini adalah metafora semata.SILA JANGAN lakukan aksi ini di rumah)


in a nutshell, walau apa definisi sendiri pada pandangan anda,jangan biar hidup anda diselubungi misteri~cehh..apa daa~~misteri pulak.ok2.apa pun.kalau tiba2 rasa sendiri tu..mesti ada rasa sayu.carilah kawan,call la mak,borak dengan adik.cakap la apa pun..insyaAllah hilang.kalau tak hilang,mesti berkurang..tak surut2 jugak..haa..pegila solat taubat..ada la yang kurang tu..hee~~












p/s: #1-aku tak suka sendiri yang buat aku sakit hati dan rasa nak mati =(


yummy!yummy!yummy!

       #2-aku kena beli coklat cadbury ni.exam dah dekat.pressure dah asyik2 jengahkan muka je 





0 pssstt:

 
bukan Greek Goddess. Design by Pocket